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  • 대학 주변지역의 토지이용 특성에 따른 관리방안에 관한 연구 2012년 2월 내용보기 초록보기

    저자 : 안근철, 이명훈, 엄선용, 김수연

    • 대한국토·도시계획학회
    • 국토계획
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  • 출간년월 논문제목 본문 논문초록 논문저자 저널종류
    2012년 2월 대학 주변지역의 토지이용 특성에 따른 관리방안에 관한 연구 Abstract
    Ⅰ. 서론
    Ⅱ. 권역별 대학주변지역 특성 분석
    Ⅲ. 대학별 주변지역 특성 분석
    Ⅳ. 지역여건과 특성을 고려한 관리방안
    Ⅴ. 결론
    인용문헌
      The purpose of this study is to analyze characteristics of land use and of development density and to suggest the management in urban planning around Universities. First, this study analyzes characteristics of land use with the cluster analysis which uses location quotients derived from land use’s ratio. Second, characteristics of development density are analyzed through portfolio analysis with increasing and realization ratio of Floor Area Ration. Third, this study suggests the management in urban planning related with universities based on characteristics of land uses and development density. As a result of the cluster analysis, the characteristics of land use are categorized with 4 clusters(low-height housing area, high density apartment area, commercial-housing mixed-use area, commercial-cultural mixed-use area). Also this study categorizes characteristics of development density into 4 groups. 안근철, 이명훈, 엄선용, 김수연 국토계획
  • 토지이용 특성별 서울시 역세권의 범위설정에 관한 연구 2013년 2월 초록보기

    저자 : 이명훈, 김수연, 엄선용

    • 대한국토·도시계획학회
    • 국토계획
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  • 2013년 2월 토지이용 특성별 서울시 역세권의 범위설정에 관한 연구 The purpose of this study is to categorize Subway Station Area by characteristics of land use. and to analyze spatial range of categorized Subway Station Area by development density. First, this study analyzed characteristics of land use in Subway Station Area with the cluster analysis from ratio of land use. Second, this study calculated distance between the station and blocks. Third, this study analyzed spatial range of categorized Subway Station Area based on development density by CHAID analysis. As a result of the cluster analysis, the characteristics of land use are categorized with 4 clusters(commercial-official mixed-use area, high-height housing area, manufactural area, low-height housing and Retail area). Also the 1st inflection point appeared about 300m across all the categories. And the 2nd inflection point appeared differently by category of Subway Station Area(Commercial-Official mixed-use Area : 946m, High-height Housing Area : 781m, Manufactural Area : 446m, Low-height Housing and Retail Area : 806m). 이명훈, 김수연, 엄선용 국토계획
  • 토지이용패턴 특성이 통행발생량에 미치는 영향에 관한 연구 2013년 10월

    저자 : 이명훈, 엄선용, 곽은미

    • 대한국토·도시계획학회
    • 국토계획
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  • 2013년 10월 토지이용패턴 특성이 통행발생량에 미치는 영향에 관한 연구 이명훈, 엄선용, 곽은미 국토계획
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